Student research projects at the Centre for Cultural Production

The Centre for Cultural Production offers a platform for exchange and networking not only for doctoral and Master's students, but also for advanced Bachelor's students. During the Humboldt Year, they have the opportunity to develop a research project at the intersection of art, cultural studies, economics and sociology. The Centre promotes dialogue between students and professors and opens up direct contacts with cooperation partners in the university environment and cooperating cultural institutions.

Selected Humboldt projects

Julian Stahl: Toward a practical theory of managing the arts. In: DeVereaux, Constance (Eds.), Arts and Cultural Management: Sense and Sensibilities in the State of the Field. Oxon: Routledge. (peer reviewed). Tröndle, Martin / Stahl, Julian) (Spring 2018), WÜRTH Chair of Cultural Production


Carolin Stroch: Evaluation von Kultursponsoring. Analyse eines Forschungsfeldes zwischen Komplexität und Praxis. (Spring & Fall 2017), WÜRTH Chair of Cultural Production


Jakob Wirth: ARTIVISMUS - Von der Faszination des Phänomens zur Modellentwicklung. (Spring 2017), WÜRTH Chair of Cultural Production


Alexa Heyn: Vom klassischen Fernsehen zu Netflix. (Fall 2017), WÜRTH Chair of Cultural Production


Elisabeth Kirsch: Autobiographie auf YouTube. (Fall 2017), WÜRTH Chair of Cultural Production


Marius Schuler: Immersion. Virtuelle Räume revisited. (Fall 2017), WÜRTH Chair of Cultural Production


Hannah Grunewald Sprich mit mir! Eine Betrachtung von pragmatischen Kommunikationsmodellen und ihre wissenschaftliche Einordnung. (Spring 2017), WÜRTH Chair of Cultural Production


Lena von Goetz: Die Filter-Bubble der Filter-Bubbles. (Spring 2017), WÜRTH Chair of Cultural Production


Jasper Claudio Schmift Urbanität als Produktiver Konflikt. Auf Spurensuche in der Stadt zwischen Theorie und Praxis. (Spring 2016), WÜRTH Chair of Cultural Production


Frauke Leonie Fichter: Theater als Mittel der Förderung demokratischer Strukturen. (Spring 2015), WÜRTH Chair of Cultural Production

Selected Master Theses

Auswahl in Bearbeitung

Selected Bachelor Theses

Niklas Ehret: Dachau am Bodensee – Eine kuratorische Konzeption für eine Gedenkstätte in Friedrichshafen. (Spring 2024), Lehrstuhl für Kunsttheorie und Inszenatorische Praxis


Carla Theresa Veit: Zwischen Bewahrung und Innovation

Eine Untersuchung der Strategien und Herausforderungen für die Konservierung von Born-Digital Art. (Fall 2023), Lehrstuhl für Kunsttheorie und Inszenatorische Praxis


Ricarda Hommann: Die Augen auf der Leinend, den Rücken zur Geschichte: Die Subversion des kolonialen Blickes in zeitgenössischer Kunst am Beispiel von Kent Monkman. (Fall 2023), Lehrstuhl für Kunsttheorie und Inszenatorische Praxis

Time to decide

This website uses external media, such as maps and videos, as well as external analytics tools – all of which may be used to collect data about your online behavior. Cookies are also stored when you visit our website. You can adjust or revoke your consent to the use of cookies and extensions at any time.

For an explanation of how our privacy settings work and an overview of the analytics/marketing tools and external media we use, please see our privacy policy.